Gemeentelijk Inkoop Platform
Sinds de oprichting in 1999 is het Gemeentelijk Inkoop Platform (GIP) één van de belangrijkste ontmoetingsplaatsen geworden voor gemeentelijke functionarissen die met inkoop te maken hebben.
Doelstelling van het GIP is het uitwisselen van kennis en ervaring op het gebied van de gemeentelijke inkoop en de gemeentelijke inkoopfunctie.
Bij de bijeenkomsten van het GIP is ook altijd een vertegenwoordiging van PIANOo aanwezig.
De bijeenkomsten van het GIP zijn uitsluitend bij te wonen door functionarissen van gemeenten of hieraan gelieerde overheidsorganisaties zoals Omgevingsdiensten en Veiligheidsregio’s.
Opzet bijeenkomsten
Tijdens de vijf reguliere bijeenkomsten van het GIP staan thema’s centraal. Deze thema’s worden door de deelnemende gemeenten voorgesteld en vastgesteld op basis van actualiteit dan wel interesse.
De thema’s worden gepresenteerd door deskundige gastsprekers die de achtergronden van de thema’s vanuit eigen kennis en ervaring toelichten.
De bijeenkomsten van het GIP vinden in Utrecht (Hotel Van der Valk) plaats en hebben de volgende agenda:
14.00 – 17.30 uur | Vergadering rond thema(‘s) | |
17.30 – 20.15 uur | Aperitief en diner |